Dieta przyszłych rodziców

Dieta przyszłych rodziców

Dieta jest jednym z podstawowych czynników wpływających na nasze zdrowie oraz zdrowie naszego dziecka, jeśli palnujemy zostać rodzicami. Zanim podejmiemy tą ważną w naszym życiu decyzję przyjrzyjmy się dokładnie naszemu menu, gdyż ma ono bardzo duzy wpływ na poziom hormonów, a te z kolei przyczyniaja się do powstania nowego życia.O menu bogate w witaminy i składniki odżywcze powinna dbac nie tylko przyszła mama, ale również przyszły tata.

Mama powinna zrezygnować z jedzenia typu fast food oraz tłuszczu typu trans, a w zamian jesć dużo warzyw i owoców. Dlaczego? Ponieważ warzywa i owoce są bardzo bogate w żelazo i kwas foliowy. Jakie produkty są równie bogate w te składniki? Sałata, brukselka, szpinak, brokuły, suszone morele i pestki dyni. Zbyt duza ilość tłuszczów typu trans może zaburzać płodność, a najwięcej tego typu składników zawiera margaryna do wypieków oraz właśnie wspomniane wczesniej fast foody.

Czym zatem przyszli rodzice mogą zastąpić te tłuszcze? Zdecydowanie najzdrowszy jest bezerukowy olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek i bez problemu można go stosować do sałatek, smażenia i pieczenia. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na tłusty nabiał, ponieważ jedzenie dziennie przynajmniej jednej porcji tłustego nabiału, zmniejsza o 22% ryzyko problemów z jajeczkowaniem.

Prawidłowe odzywianie przyszłego taty jest równie ważne, ponieważ także ma wpływ na jego płodność. Mężczyzna powinien jeść dużo owoców, warzyw, unikać niezdrowych tłuszczy oraz spożywać produkty bogate w wit. E. Gdzie znajduja się te witaminy? W margarynach wzbogaconych o tę witaminę, żółtkach jaj, warzywach liściaste oraz orzechach laskowych. Również cynk ma bardzo dobry wpływ na nasienie u mężczyzn, a dobrym źródłem tego pierwistka są jaja, mięso, mleko oraz produkty zbożowe.

Nie tylko przyszła mama powinna dbać o swoją dietę, wzbogacac ją jak największa ilością zdrowych produktów, bogatych w witaminy i składniki odżywcze, ale również przyszły tata musi zadbać o jakość swoich posiłków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × one =